sobota, 3 sierpnia 2013

"Pamiętnik Cathy" Stewart, Weisman, Brigg

Cześć kochani .

Ja jeszcze na chwilkę. Sprzątanie zakończone, ogródek wygląda o niebo lepiej. Zaraz pazurki i obiadek, a potem będę się zbierać.. Może w międzyczasie jakiś film... Albo książka.
No bo skoro mamy weekend to może napiszę coś tam o książce, którą ostatnio przeczytałam. Może ktoś skusi się sięgnąć po nią właśnie dziś czy jutro?
Miałam, że będę pisać recenzje, ale dopiero jedna książka? A myśl ta kursuje wokół mojej głowy od pół roku. Może kiedyś zrobię bloga zbiorczego (jak będzie co zbierać).
Ostrzegam, ze to będzie moja pierwsza recenzja!

"Pamiętnik Cathy" Stewart, Weisman, Brigg
 przód i tył (kliknij i przeczytaj nie będę przepisywać)

Wydawnictwo: Egmont
Rok wydania: 2007
Liczba stron: 144



OKŁADKA:
Czarna, srebrny napis (prośba o napisanie maila w przypadku znalezienia pamiętnika). Róża i serce powoduje, że pozycja ta staje się tajemnicza.

okładka właściwa

O KSIĄŻCE:
Niezwykła książka napisana w formie pamiętnika. Znajduje się w niej wiele odręcznych dopisków, rysunków i bazgrołów, które dodatkowo potęgują wrażenie autentyczności tej tajemniczej opowieści. Cathy brnie w labirynt pozornie niezwiązanych ze sobą zagadek, a wyjaśnienie jednej rodzi kolejne. Historie uzupełniają liczne dodatki: wycinki z gazet, odręczne notatki, ogłoszenia i kartki z notatnika. - EMPIK.COM

GŁÓWNI BOHATEROWIE:
Jest ich trójka.
Cathy, która pisze pamiętnik. Zakochana w Viktorze, który z nią zerwał. Jest wścibska i nieugięta. Musi dopiąć swego i dowiedzieć się dlaczego Viktor odszedł i nie chce utrzymywać kontaktu. Przez to wpada w wir przeróżnych przygód, niewyjaśnionych spraw, a nawet...
Viktor - o wiele starszy i.. bogaty. Były Cathy.  Skrywa pewną tajemnicę, którą ona chcę odkryć.
Emma - najlepsza przyjaciółka Cathy. Nie pochwala poczynań przyjaciółki, ale ostatecznie zaczynają razem prowadzić śledztwo.

MOJE ZDANIE:
Nie zawiodłam się. Utkwiła mi w pamięci, dlatego spróbuję ją zrecenzować najlepiej jak umiem.

Zaczynamy od dziwnej krostki w zgięciu łokcia. A to wszystko po ostatniej nocy, kiedy to rzucił ją Viktor. Odkrywa, że Viktor coś ukrywa i postanawia się dowiedzieć wszystkiego.
Nawet po słowach Viktora "Posłuchaj, przysięgam ci na stos Biblii i stertę Koranów – zabijam ludzi. Zabijam ich i nie przejmuję się tym. Dwa lub trzy razy zrobiłem to dla sportu, miałem taką fazę." nie ma zamiaru odpuścić. Wręcz to zdanie bardziej ją do tego przekonało.

Kalendarzyk. Dziwny wpis, Zdjęcie rodziny, dziecka? Włamanie. Nie jest sama... Chińska dzielnica. Niemiłe spotkanie. Siwowłosa Chinka. "Oni wszyscy muszą umrzeć."

Książka pełna zwrotów akcji. To lubię. Dla wszystkich, którzy lubią tajemnice oraz chcą się oderwać od świata zarówno rzeczywistego jak i magii czy wampirów. Te istoty... Ale to przeczytajcie sami ;)
Trochę głupio się zakończyło jak dla mnie. Zupełnie inaczej sobie wyobrażałam zakończenie, no ale.. Za to tylko mały minusik ;)

Wspomnę tylko o pewnej kopercie? czy jak ją nazwać. Znajdują się w niej dowody rzeczowe takie jak chusteczka, zdjęcie wspomniane wyżej, rachunki, drzewo genealogiczne, papiery firmowe, potargana ulotka i inne.. Dzięki temu wraz z bohaterką możemy odkrywać po kolei wszystkie sekrety czując się jak detektywi.

I dodam jeszcze, że w środku pamiętnika są dodatkowe rysunki, ręczne dopiski przez co nie tylko książka jest jak prawdziwy pamiętnik, ale też dodaje "tego czegoś" podczas czytania..
Przykłady: pierwsza strona i kolejne losowe
numeracja. przedostatnia strona :)

Nie wiem jakiej skali użyć. Chyba będzie podobnie jak do kosmetyków 1-6.
A więc.. (nie zaczyna się zdania od "a więc") moja ocena to... +5/6
Koniec.

I jak wyszło?? Dobrze? Źle? Coś poprawić? Coś zmienić? Pisać inaczej?
A może ktoś już czytał tę książkę ?? I jak się podobała?

Miłego dnia kochani.
Jeszcze parę godzin, a potem koncert ENEJ (godz. 21:00)
Buziaki ;*

piosenki dnia:
ENEJ
Symetryczno-liryczna


- Lili
i reszta świetnych piosenek świetnych chłopaków Enejowców ;)

23 komentarze:

  1. wygląda świetnie ta książka, może się skuszę :) /
    co do moich postów to myślę, że wszystko po trochu. na pewno ubrania,muzyka bo to uwielbiam. zbieram się powoli, żeby coś na nim zmienić i dodać coś świeżego!

    OdpowiedzUsuń
  2. Może być fajna ta książka :)

    Też bym się wybrał na koncert Enej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O konkursach wiem z Internetu :) Po prostu wchodzę na kilka stron gdzie organizowane są konkursy płytowe. Wygrywam także w radio. W swojej kolekcji mam dużo płyt od Eski. Zapraszam na stronę sledzimykonkursy.pl Masz tam najciekawsze konkursy w internecie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje się być ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O kurcze!!!
    Też mialam być na Eneju dzisiaj. W Gdowie jak myślę, nie?
    Niestey nie miałam się jak tam dostać, bo to okolo 40 km ode mnie :(
    A tak chciałam być ;(
    Zdaj relacje! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. wow, ta książka,to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajna recenzja, podoba mi się krótkie przedstawienie postaci.
    Zaskoczyła mnie jej zawartość bardzo, aż chce się zajrzeć do środka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta książka to istne arcydzieło <3.

    OdpowiedzUsuń
  9. Prosiłaś, żebym ja napisała recenzję książki, ale muszę odmówić, bo zupełnie tego nie potrafię robić :(
    Ksiązka boska ;o uwielbiam takie niekonwencjonalne rozwiązania! chciałabym by wpadła w moje rączki, ile kosztowała? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow, robi wrażenie. Mam nadzieję, że kiedyś na nią trafię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobrej zabawy!:)

    Ta koperta jest dołożona do książki? Rysunki mnie zaintrygowały:)

    OdpowiedzUsuń
  12. lubi ich piosenki:)
    może się skusze i przeczytam tą ksiązke wydaje sie ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj czytalam ja, swietna!
    www.kaarina-blog.blogspot.com
    poklikasz sheinside!?

    OdpowiedzUsuń
  14. Nawet nie wiesz, jakiego "smaka" mi tę książkę zrobiłaś :) Na pewno przeczytam!!! Świetna recenzja, tak w ogóle ;)

    Zawsze jest tak z tym porównywaniem kilku produktów. Ten lepszy pod tym względem, ten pod tym i nie można zdecydować. Ja osobiście słyszałam, że Nikon 500 jest bardzo dobry, ale nie mówię, że to prawda, bo nigdy go nie miałam w rękach. Niemniej jednak także marzę o lustrzance firmy Nikon. Z resztą; nie chciałby mieć lustrzanki? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *kto nie chciałby mieć lustrzanki.
      Tak to jest, jak się pisze na innej klawiaturze niż swoja xD

      Usuń
  15. Nie czytałam tej książki, ale aż mam chęć po nią sięgnąć :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie czytałam jej, ale naprawdę zaciekawiłaś mnie :)). Fajna sprawa z tą kopertą i tymi rysunkami "własnoręcznymi" :)). Duuuży plus za pomysłowość :).

    Buziaki :*.

    OdpowiedzUsuń
  17. Narobiłaś mi ochoty na przeczytanie jej;D
    Uwielbiam tą piosenkę!:D:D

    OdpowiedzUsuń
  18. o kurde aż teraz chcę przeczytać :O

    symetryczno liryczna to moja ulubiona piosenka od Enej :D

    OdpowiedzUsuń
  19. to może troszeczkę..."Myla Moja" <3 zazdroszczę koncertu:D

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie motywacją, więc pisz :)
Na pewno odwiedzę Twojego bloga, odpiszę, przeczytam, skomentuję..
A jeżeli podoba Ci się tutaj to zaobserwuj..