niedziela, 27 maja 2012

do czego.?

Cześć kochani.Ostatnio mam jakoś wielką chęć by do Was pisać. Ale brakuje mi czasu.
Nie wiem jak to robię, że ciągle brakuje mi czasu.
Teraz chyba choroba mnie atakuje, gardło mnie boli i leżę w łóżku słaba.

Nawiązując do tematu "do czego.?" to do czego niby się nadaję? do niczego. Nawet bloga nie potrafię sensownie prowadzić, mało wychodzę z domu na jakieś imprezy, pizze, kręgle.. Zaraz zacznie się sesja, a w tym tygodniu pierwsze zaliczenia. O ile dobrze pamiętam wtorek statystyka, czwartek finanse i rachunkowość. Zobaczymy co będzie, ale nie widzę tego z wysokimi wynikami.
A ja..? Ja ciągle zajmuje się swoim marzeniem. Zajmuję się marzeniem, na którego spełnienie wydaje mi się, że są coraz to mniejsze szanse. :( Ale zajmuję się tym, a nie nauką do szkoły, znajomymi czy.. Wami. Chcę spełnić marzenia by móc innym pokazać, że one się spełniają. Będę drążyć tak długo jak się da, do chwili gdy zabraknie mi sił na to wszystko.

Przepraszam. Nie dam rady. Może jeszcze się odezwę. Chcę chociaż odpisać na komentarze..
Miłego popołudnia i wieczora.
Buziaki ;*

piątek, 25 maja 2012

nie daj się Ewa



Wszyscy zapewne słyszeli o wypadku Ewy Farnej, który miał miejsce we wtorek.
Auto jedno z lepszych, a jednak do kasacji.
Przysnęła. Zmęczenie po nie przespanych nocach. Alkoholu jednak zostało od tej 23.
Zjechała z drogi, drzewo, dachowanie.
Zakrwawione nogi, wysiadła z auta, po spojrzeniu na nie spanikowała.
Przeżyła.
Cieszy mnie to bardzo!


Prawo jazdy tak długo ma jak ja, od września 2011 roku. Co z tego, że je straci i być może nawet na 10 lat ?!?! NIEWAŻNE! WAŻNE jest to że żyje.

 "Jechałam tradycyjną trasą z domu w Czeskim Cieszynie. Przysnęłam, a rozbudziło mnie drganie prawych kół. Próbowałam skierować kierownicę z powrotem na drogę, ale było już za późno. [...] Kiedy otworzyłam oczy zauważyłam zakrwawione nogi. Bałam się, że gdzieś wycieka benzyna i musiałam wysiąść z samochodu. Zauważyłam kobietę, która zawołała pomoc. Przyjechali znajomi rodziców i zadzwonili po ojca. Kiedy zobaczyłam auto - wpadłam w panikę, dostałam ataku histerii, patrzyłam, czy mam ręce i nogi. Nie wierzyłam, że mogłam nie wyjść z tego cało." - opowiada Ewa Farna

Nie dziwie się, że wpadła w panikę. Też bym tak zareagowała i krzyczała w niebo głosy gdybym zobaczyła auto, a raczej to co po nim zostało..


Nie przespane noce robią swoje. Dodać do tego alkohol.. to samobójstwo.
Rozumiem, że o 23 ostatni drink czy coś tam, a potem 7 godzin już nic. Ale zmęczenie zostało. Po imprezie i alkoholu (choć 'dawno') nawet się zwielokrotniło.. Czuła się dobrze, ale się przeceniła jak sama mówi. Jednak ja nie odwrócę się od niej ! Każdy może popełnić błąd. Ja do auta nie wsiadłabym nawet po 24 godzinach od ostatniej kropli alkoholu chociaż czułabym się znakomicie.
Osobiście jak idę na impreze, jakąkolwiek, albo zostaję u danej osoby na noc (Agnieszka czy Iza), albo nie tykam ani kropli alkoholu by móc wrócić, a i tak wracam o 22, bo ostatni bus, albo załatwiam sobie kierowcę - ktoś znajomy lub mama.
Tak czy owak, współczuję Ewie jak i jej rodzicom. Niewyobrażalne jest to co przeżywali w momencie gdy dowiedzieli się o wypadku. Wnet na zawał by zeszli, ale wiedzieli, że nie mogą, bo znajomi, którzy ich zawiadomili dali znać, że Ewa żyje.
Nie chciałabym nigdy znaleźć się w sytuacji Ewy czy jej rodziców.
Chętnie odwiedziłabym Ewę, ale nie wiem czy jest w domu w Wędryni czy w Pradze :(
Nie byłam w stanie oglądać Sopot Top Trendy, więc nie wiem czy Ewa była. muszę poszukać w internecie. Ale podejrzewam, że nie. Z resztą jestem jak najbardziej za tym, by Ewa siedziała w domu i odpoczywała.

Nikt nie jest idealny. A imprezy? Młodsi imprezują, a nie raz widziałam 12,13-latka z butelką 0,5. Żal mi takich dzieciaków. Nastolatki, że imprezują każdy wie i nie ma z tego afer. A najgłośniej nadają na Ewę Ci, którzy piją najwięcej, co tydzień impreza, sami siadają po kieliszku za kierownicę, albo nawet mieli wypadek i teraz się odgrywają :/

Jeszcze raz NIE DAJ SIĘ EWA wszystkim, którzy odwrócili się od Ciebie, bo noga Ci się podwinęła. Ja będę Cię wspierać zawsze !

Po wypadku Ewa może stracić szanse na studiowanie prawa. Trzymam kcuki, by jednak ułożyło się po jej myśli.

Więcej możecie przeczytać na wszystkich niemal portalach. Wystarczy wpisać w google "ewa farna wypadek". Jednym z takich portali jest kotek.pl, ale również plejada, moto, muzyka, gwiazdy na onecie; wiadomości.wp.pl, kozaczek, pudelek, wyborcza.pl, eska.pl, blesk.cz, plotek.pl

Dobranoc.

niedziela, 20 maja 2012

torebki Moodo

Witam Was.
Tak. ostatnio mnie długo nie było. Dlaczego? Sama nie wiem.
Czas..
Ciągle go brakuje..
Teraz zacznie się sesja, a ja dalej nic nie ogarniam. Choć zależy z czego ;)
Właśnie czytałam trochę o księgowaniu, ale rzuciłam w kąt by do Was napisać choć parę słów.
Dziękuję tym, którzy tu zaglądają chociaż nic ciekawego się nie dzieje.
Postaram się nad tym popracować.

Ciepło się zrobiło. Trzeba korzystać. w sposób dobry dla domu jak pielęgnacja ogrodu, jak i przyjemny - opalanie, grill, zabawy z psem. choć mój to jest straszny leń. 10 minut nie wytrzym bo już idzie leżeć xD
Ale też wypady. Gdzieś. by się przejechać, a nie tylko w domu.


Przechodząc do głównego tematu. Tydzień temu (bo też w niedzielę) zamówiłąm torby z Moodo. Niestety nie było już tej co chciałam. Za to mam dwie inne. Paczka przyszła w środę. Ale nie do domu tylko do najbliższego paczkomatu tj. koło tesco. Po pracy pojechałam od razu po paczuszkę. Przy okazji małe zakupy w obi i w tesco + kurczak z rożna na obiad (mniam).
Oto torebki. Światło niezbyt dobre, ale cóż..
z lampą... xD


Wyciągają mnie na przejażdżkę, więc idę.
Może wrócę xD
Na komentarze też powinnam odpisać, ale później, później.. ;)

Miłego popołudnia i wieczora.



niedziela, 6 maja 2012

DinoZatorLAnd

CześćWczoraj byłam na malej wycieczce w Zatorze. W DinoZatorLandzie, parku ruchomych dinozaurów. Fajnie było choć zakończenie dnia tragiczne. Nie no nie aż tak, choć nie za fajnie. Coś podziało mi się z telefonem. Coś, bo nie wiem co. Zaczął wariować. Najpierw wychodził mi z menu, wiadomości, zdjęć sam, potem zaczął się sam wyłączać, na koniec nawet włączyć się nie chciał. Oprócz tego 5 przycisków nie działa. Jestem zmuszona oddać go na gwarancji.
Nie, nie został zalany, ani nie był zostawiony na słońcu czy w bardzo wysokiej temperaturze.
Zresetowałam ustawienia ale dalej to samo.
Nie umiem wgrywać nowego softa więc za to się nie zabieram. Będę musiała wysłać go jak tylko dostanę odpowiedź zwrotną z adresem polskiego serwisu. No i znowu z miesiąc będę musiała czekać. :(
Mam pecha.
Na szczęście udało mi się zgrać zdjęcia z wczoraj.
Od początku wita nas ruszająca się i rycząca głowa Tyranozaura.

Przy zakupie biletów każdy dostaje mapkę by móc łatwiej znaleźć interesujące nas atrakcje.
kliknij by powiekszyć
kierunek wycieczki: w lewo.
Spacer odbywa się po leśnych ścieszkach..

SZANSZANOZAURY

TANYSTROF wodny

 
STEGOZAUR

IGUANODON otoczony WELOCIRAPTORAMI
TARBOZAUR

DIPLODOK z boku i z tyłu

SALTAZAUR
 TYRANOZAUR z przodu
...i z tyłu gdzie miałam przyjemność wziąć prysznic xD
DILOFOZAUR

A w muzeum..

Inne..
czaszka Triceratopsa
właśnie wykluś się ANGIEnozaur ^^
mali paentolodzy odkryli szkielet ;)
 na dużym kręcącym glubusie można było zobaczyć gdzie żyły dinozaury, np.:


METRIAKANTOZAUR
video

wyklucie się małego t-rexa
video
 na koniec zdjęcia wyklutego ANGIEnozaura ^^

a to mnie rozwaliło.
stoi taki przed barem.

W DinoZatorLandzie można przyjemnie spędzić czas. Zwłaszcza jak pogoda się uda tak jak mi ;)Najlepiej oczywiście jest między dinozaurami ;) Dla dzieci wiele atrakcji: jazda na dinozaurach, autodromy, kino 3d, kino5d, dancing fly, kolejki, mini tor gokartowy.
Dancing fly - podobna do baleriny, nieźle ściąga na zewnątrz
kino 3d - oglądasz dinozaura, który rozmawia z publicznością. "Może powie na czym siedzimy dinozaur w biało-czarne paski z trzeciej grzędy?" - do mojej mamy, "A Ty niebieski znowu się spóźniasz" - do Rafała siedzącego obok mnie xD Publiczność musi odpowiadać dinozaurowi dopiero wtedy przejdzie dalej.
kino 5d - 'podróż' historyczna w świat dinozaurów. trochę wiatru, ruszania fotelami, ale żeby jakaś rewelacja to nie.

W pobliżu jest też park owadów, ale z auta jadąc widać było tylko dosłownie pare dużych owadów, a tak to pustka. nie warte 9zł.
Od 28 maja otwarty zostanie Park Mitologii (może się wybiorę). Płynie się łodzią i poznaje m.in. bogów greckich.
Za parkiem dinozaurów jest, czy będzie (nie wiem) park wodny.

Mam nadzieję, że niedługo wybiorę się do Parku Miniatur, Średniowiecza i Dinolandu w Inwałdzie ;)

Haha. wyszło mi o wiele więcej niż sądziłam.
No ale zanim to przeczytacie i obejrzycie to trochę minie i nie będzie znać upływu czasu zanim znów coś napiszę xD
Miłego wieczoru kochani!

środa, 2 maja 2012

SE C905

Cześćostatnio tak elektronicznie ;)
Tym razem o komórce Sony Ericsson C905. Ten telefon przyszedł do mnie tydzień temu z Chin.
W skrócie - po małej liście za i przeciw zdecydowałam się, że zamówię ten telefon. Kasa nie mała, ale też nie byłoby wielkiej tragedii. Ok. w końcu zdecydowałam się kupić. Zamówiłam w czwartek. wysyłka w poniedziałek 16.04. Przyszło 24.04 z Singapuru. Nieźle nie?



Już przetestowana. Właśnie będę wystawiać komentarz na allegro. Dopiero teraz, bo raz, że test komórki, a dwa - małe problemy z netem.

A oto moje cudeńko. Wymarzone od dwóch lat. Miało być na 18stkę, ale trochę się to odwlekło w czasie. A teraz zmuszona byłam bo stary telefon padł.

WIKIPEDIA pisze...

Sony Ericsson C905 – telefon komórkowy trzeciej generacji produkowany przez firmę Sony Ericsson. Jego prezentacja miała miejsce 17 czerwca 2008 w Singapurze, natomiast na rynek wprowadzony został w październiku 2008.

OPIS
Urządzenie należy do nastawionej na funkcje fotograficzne serii C. Jest to pierwszy telefon tego producenta, który posiada aparat o rozdzielczości 8.1 megapikseli, wzbogacony o autofocus, funkcje detekcji twarzy i redukcji czerwonych oczu, stabilizator obrazu, funkcję Smile Shutter (aparat zrobi zdjęcie, gdy fotografowana osoba uśmiechnie się) oraz ksenonową lampę błyskową. Dodatkowo dzięki wbudowanemu modułowi GPS (z funkcją aGPS) zdjęcia mogą być oznaczone informacjami o miejscu ich zrobienia (geotagging). Model ten nie posiada wbudowanej kamery do rozmów wideo, jednak daje możliwość wykonywania takich połączeń, które realizowane są przez aparat główny. Telefon pozwala na podłączenie do telewizora przez wbudowane wyjście telewizyjne. Znalazł się w nim także akcelerometr. Wbudowaną pamięć o pojemności 160 megabajtów można rozbudowywać o karty pamięci Memory Stick Micro (M2) o pojemności do 16 gigabajtów (w fabrycznym zestawie znajduje się karta o pojemności 2 gigabajtów). Telefon ten jest dostępny w kolorach: Night Black, Ice Silver, Copper Gold oraz Tender Rose



DANE TECHNICZNE
Wyświetlacz
  • rodzaj: kolorowy, TFT, odporny na zarysowania (szkło mineralne)
  • liczba wyświetlanych kolorów: 262 144
  • rozdzielczość: 240 x 320 pikseli
  • przekątna: 2,4 cala

Zasilanie

  • bateria: 930 mAh Li-Poly (BST-38)
  • maksymalny czas czuwania według producenta:
    • GSM: 380 godzin
    • UMTS/HSDPA: 360 godzin
  • maksymalny czas rozmów głosowych według producenta:
    • GSM: 540 minut
    • UMTS/HSDPA: 240 minut
  • maksymalny czas rozmów wideo według producenta - UMTS/HSDPA: 150 minut

Wymiana danych

  • USB
  • Bluetooth (z funkcją A2DP)
  • WAP 2.0 - ok. choć trochę wolny
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g - też ok
  • GPRS
  • EDGE
  • UMTS 2100
  • HSDPA 2100

Wiadomości

  • słownik SMS: T9
  • obsługiwane typy wiadomości: SMS, EMS, MMS
  • możliwość wysyłania długich wiadomości
  • klient e-mail

Aparat fotograficzny

  • główny
    • rozdzielczość matrycy: 8,1 megapikseli - duży +
    • zoom cyfrowy: x16 - sprawdzone
    • autofocus - działa
    • ksenonowa lampa błyskowa - sprawdzone
    • samowyzwalacz - sprawdzone
    • funkcja redukcji efektu czerwonych oczu - sprawdzone
    • funkcja wykrywania twarzy - działa bez zarzutów
    • funkcja wykrywania uśmiechu (Smile Shutter) - z tym jest mały problem
    • automatyczna korekcja kontrastu - niezauważalne
    • stabilizator obrazu - zgadza się
    • nagrywanie filmów - dobra jakość
    • możliwość przypisania do zdjęcia danych o położeniu na podstawie informacji z modułu GPS (geotagging)

Funkcje dźwiękowe

  • odtwarzacz muzyczny  - sprawdzone
    • opcja Mega Bass
  • PlayNow
  • TrackID
  • wybieranie głosowe
  • dyktafon  - sprawdzone
  • tryb głośnomówiący  - sprawdzone
  • możliwość odtwarzania dzwonków polifonicznych  - sprawdzone

Organizator  - wszystko sprawdzone

  • kalendarz
  • notatnik
  • lista zadań
  • zegarek
  • budzik
  • stoper
  • minutnik

Inne

  • GPS z aGPS
  • mapy Google
  • Java 2.0  - sprawdzone
  • radio z funkcją RDS
  • akcelerometr
  • tryb samolotowy
  • obsługa YouTube
  • alarm wibracyjny  - sprawdzone
  • gry Kasparov Chess, Need For Speed ProStreet (wykorzystuje akcelerometr), Tennis Multiplay - posiadam parę innych gier
  • aplikacje PhotoMate, Slideshow Wallpaper, Walk Mate, Wayfinder 7, World Clock 3D oraz YouTube
 - sprawdzone

Jestem bardzo zadowolona z tej komórki. Jeszcze mam pare rzeczy do przetestowania, ale ogólnie jest extra. POLECAM.
Dodatkowo ma edytor zdjęć, oraz aplikacje do filmików/prezentacji i tworzenia muzyki.

Wada rzucająca się w oczy - grubość. Ale da się przyzwyczaić ;)

Dobranoc kochani.
Odpiszę Wam zapewne jutro. Idę spać.
A na koniec.. Polecam raz jeszcze ten telefon. Choć zobaczymy jak dalej będzie się sprawował.
Wkrótce pokaże Wam kilka zdjęć zrobionych tym cudeńkiem.

Buźka ;*